Vajon a marketing szövegírás valóban aranyat ér?

2022.02.25

Az internet által, beléptünk a digitális világba, ami átalakította a fogyasztói igényeket, amivel minden márkának és vállalkozásnak érdemes foglalkoznia. A marketing szövegírás, ma már nem papír alapú szövegírással foglalkozik, hanem weboldalak, e-mailek és online hirdetések szövegét készíti. De mitől is lesz értékes egy szöveg? Mire kell odafigyelnie egy jó marketing szövegírónak?

Az emberek figyelméért megy a verseny az interneten. Napi szinten zúdul ránk a rengeteg információ és mivel az agyunk automatikusan szkennel, így csak a számára lényeges dolgokat jegyzi meg. A cél, hogy a márkád és/vagy szolgáltatásod elérje a célközönséged és ebből a közösségből aktivitást váltson ki, azaz vásároljon vagy az Ügyfeled legyen. Majd a következő szint, hogy a meglévő Ügyfeleket meg tudd tartani és hűségesek maradjanak a termékedhez és/vagy szolgáltatásodhoz. A hűséges és elégedett Ügyfélnél pedig nincs értékesebb, hiszen ajánlani fog téged másoknak is, miközben ő is az Ügyfeled marad. Ehhez pedig érdekes és megfogó, személyes tartalmakra van szükség, ami bizalmat sugároz és leköti az olvasót ebben a hatalmas kommunikációs zajban.

A kiindulópont az, hogy egy jó marketing szövegírónak mindenképp értenie és ismernie kell a terméket vagy a szolgáltatást ahhoz, hogy azt megfelelően tudja bemutatni a szövegben. A hitelesség itt is elengedhetetlen, hogy az Ügyfelek felfigyeljenek a megírt szövegre. De ássunk kicsit mélyebbre a szakmában, és az olvasottakat interpretáljuk a vállalkozásunkba, a siker érdekében:

1. Ismerjük meg a közönségünket: Mielőtt nekiállunk marketing célú szöveget írni, mindenképp legyünk tudatában annak, hogy ki a célközönségünk és milyen hangnemben érdemes megfogalmazni a szöveget. Például nem mindegy, hogy magázódunk vagy tegeződünk-e a szövegben, számokon és statisztikákon alapulóan, tényszerűen, vagy lazább hangvételben, közvetlenül fogalmazunk, stb. Örök szabály a marketing szakmában: ha mindenkire célzunk, valójában senkire nem célzunk. Így érdemes minél többet megtudni a célközönségünkről, hogy a kommunikáció minél értékesebb és hasznosabb legyen a számára.

2. SEO szövegírás fontossága: Egy jó szövegíráshoz a kreativitás mellett szükség van hozzáértésre is, ha a megfelelő eredményekre vagyunk elhivatottak. A SEO szövegírók olyan tartalmakat állítanak elő, amelyet a Google keresője kis támogatással igen előkelő helyen rangsorol, de mégis informatív és igazi értéket nyújt az olvasó számára. Avagy kerüljünk minél előrébb a Google listáján és találjanak elsőként ránk az Ügyfelek, ha megoldásra van szükségük. Egy SEO ismeretekkel rendelkező marketing szövegíró egyszerre ír a keresőmotoroknak és az olvasóknak is.

3. A megfelelő tagolás: A kutatások azt mutatják, hogy az olvasók többsége csak beleolvas az adott szövegbe és a főcímeket, a kiemeléseket futja át, így fontos, hogy a szövegünk megfelelően tagolt legyen, használjunk alcímeket, felsorolásokat, kiemeléseket, képaláírásokat. Adjunk az Ügyfeleinknek könnyen átlátható tartalmakat.

4. Használjunk figyelemfelkeltő címeket: Mindent vagy semmit alapon, a cikkünk sikeressége nagy százalékban függ attól, hogy milyen címet adunk neki. "Első benyomás az utolsó benyomás". Avagy az olvasó a cím alapján vagy rákattint a megírt és szépen összerakott szövegünkre, vagy tovább görget és elveszítünk ezáltal egy potenciális ügyfelet.

5. Igehasználat: Érdemes dinamikát, lendületet adni a szövegünknek. A jól megírt marketing szöveg célja általában valamilyen cselekvésre ösztönözni az olvasót: vásároljon, jöjjön el az üzletünkbe vagy a rendezvényünkre, iratkozzon fel a hírlevelünkre, kérjen időpontot, töltsön le egy fájlt vagy applikációt, stb. Egy jó marketing szövegíró az elejétől kezdve odafigyel arra, hogy egy bizonyos dologra ösztönözze az olvasót, ezáltal szövege valós célt érjen.

6. Az egyediség varázsa: Egy hatékony szövegírásnak az a kulcsa, hogy mindig van benne valami kis csavar, ami egyedivé varázsolja a szöveget. A váratlan, egyedi tartalom minden jó szövegíró bevált eszköze. Érdemes néha a dobozon kívül is gondolkodni, hogy valami egyedi tartalmat kaphassanak az olvasók.

Milyen területen segíthet Neked a marketing szövegírás?

Pl. E-mail, hirdetések, weboldal, blogok, közösségi média csatornákon való kommunikációnál... de erről mélyebben a következő cikkünkben olvashatsz.

Ha pedig szükséged van szakmai segítségre, vagy weboldaladhoz és kommunikációs csatornáidhoz egyedi, értékes marketing szövegre, ne habozz, keress fel minket, szívesen írunk Neked is.

Köszönjük, hogy velünk tartottál!