TOP 10 téma, amit kerülj a közösségi posztjaidban

2024.05.19

A közösségi média óriási lehetőségeket rejt, hogy növeld énmárkádat és szakértői márkaismertségedet. Azonban, mint minden eszköznél, itt is nagy a felelősség: egy rosszul megválasztott téma komoly károkat okozhat a márkaépítés folyamatában. Lássuk, melyek azok a megosztó témák, amelyektől érdemes távol maradnod, hogy énmárkád ne csorbuljon! 

Ha szeretnéd megőrizni ügyfeleid és partnereid bizalmát, vásárlóid lojalitását és megtartani független szakértői hírneved, akkor van néhány megosztó téma, amit érdemes elkerülnöd a közösségi médai posztjaidban.

Tiltott témák a vállalkozók közösségi média posztjaiban

1. Politikai állásfoglalások

Bár csábító lehet véleményt nyilvánítani aktuális politikai kérdésekben, bejelentkezni politikai és választási rendezvényekről, esetleg politikusokkal közös fotókat posztolni, fontos mérlegelned, hogy ez hogyan szolgálja az üzleti céljaidat. A politikai tartalmú bejegyzések gyakran polarizálják a közönséget, ami veszélyeztetheti azokat az üzleti kapcsolatokat, amelyek a vállalkozásod alapját képezik. A legjobb, ha elkerülöd ezeket a témákat, és semleges maradsz, hogy mindenki számára vonzó maradj.

2. Vallási megjegyzések

A vallás szintén érzékeny terület, ahol könnyű véleményeket ütköztetni. Épp ezért, ha nem a tevékenységed szerves részét képezi, kerüld a vallási témájú posztokat. A vallási nézetek nyílt megvitatása könnyen kirekeszthet bizonyos csoportokat, ami negatívan befolyásolhatja énmárkád általános megítélését.

3. Érzékeny szociális kérdések

Az olyan érzékeny szociális témák, mint a testalkat, a faji, a nemek és a szexuális orientációk közötti vagy az etnikai egyenlőség nagyon fontosak, de ha nem kezeled őket megfelelő körültekintéssel, könnyen félreérthetők lehetnek. Fontos, hogy minden bejegyzésed, ami a sokszínűségre és az inkluzivitásra reflektál, az jól átgondolt és tiszteletteljes legyen.

4. Negatív vélemények versenytársakról

Semmi sem rontja el gyorsabban a professzionális képet, mint a versenytársak nyílt kritizálása, a nyilvános szakmai viták. A konstruktív kritika még elfogadható lehet, de a nyilvános panaszkodás vagy támadások árthatnak hírnevednek és hitelednek.

5. Pénzügyi tanácsok vagy befektetési ajánlások

A pénzügyi tanácsok és befektetési ajánlások közzététele komoly felelősséggel jár. Jogilag is problémás lehet, ha megalapozatlan vagy szabályozatlan tanácsokat adsz. Biztosítsd, hogy minden ilyen jellegű tartalmad átfogó és megfelelően hitelesített legyen, de ajánlott inkább privát beszélgetésekben érinteni ezeket a témákat.

6. Sértő vagy megosztó humor

A humor egy univerzális nyelv, de amit te viccesnek találsz, az másokat megbánthat. Kerüld a potenciálisan sértő vagy megosztó vicceket, különösen azokat, amelyek sztereotípiákon alapulnak.

7. Bizalmas vagy érzékeny információk közzététele

A bizalmas információk, személyes adatok és üzleti titkok véletlen közzététele nemcsak, hogy jogi következményekkel járhat, de alááshatja az ügyfelek és partnerek bizalmát is. Mindig győződj meg róla, hogy a közzétett adatok, képek és videók nem sértik a bizalmasság elveit.

8. Szexuális tartalom

Bármilyen szexuális utalást tartalmazó poszt könnyen felboríthatja az üzleti kapcsolataidat és negatív hatással lehet a márkaépítésre. Az ilyen típusú tartalom általában nem megfelelő a professzionális, üzleti célú közösségi médiában.

9. Álhírek vagy megerősítetlen állítások

Az álhírek vagy a megerősítetlen információk terjesztése gyorsan alááshatja a hitelességedet. Mindig ellenőrizd az információk forrását, mielőtt megosztanád őket.

10. Túlzottan személyes vagy érzelmi posztok

Az érzelmek megosztása közelebb hozhatja a közönséget, de a túlzottan személyes tartalmak vagy az érzelmileg túlfűtött posztok kétségessé tehetik a professzionalizmusodat. Tartsd szem előtt, hogy milyen képet szeretnél közvetíteni magadról.

Hogyan reagáljunk, ha rosszul sül el egy poszt?

A közösségi média hatékony eszköz az énmárka építéséhez, de csak akkor, ha tudatosan és etikusan használod. Természetesen nem minden poszt sül el úgy, ahogyan terveztük; előfordulhat, hogy negatív visszajelzést kapunk vagy félreértik az üzenetünket. Ilyenkor lényeges, hogy gyorsan és átgondoltan reagáljunk.

1. Ne kapkodj a válasszal: Bár fontos gyorsan reagálni, még fontosabb, hogy átgondolt, megfontolt választ adj. Kerüld a heves érzelmek alapján írt válaszokat, melyek tovább súlyosbíthatják a helyzetet.

2. Ismerd el, ha hibáztál: Ha a poszt tartalma vagy hangvétele okozott problémát, legyél hajlandó elismerni a hibát és kérj bocsánatot, ha szükséges. Ez hozzájárulhat hitelességed növeléséhez és megmutatja, hogy felelősségteljesen kezeled a helyzetet.

3. Tájékoztasd a közönséged: Magyarázatot adni arra, hogy miért történt a hiba, és mit teszel annak érdekében, hogy a jövőben elkerüld, segíthet helyreállítani a bizalmat.

4. Monitorozd a helyzetet: Figyelj arra, hogy hogyan reagálnak az emberek a helyzetre és a válaszodra. Szükség esetén készülj további kommunikációra vagy intézkedésekre.

5. Tanulj a tapasztalatokból: Elemezd, hogy miért sülhetett el rosszul a poszt, és milyen lépéseket tehetsz a jövőben a hasonló hibák elkerülésére. Ez az értékes tanulság beépíthető a későbbi kommunikációs stratégiádba.

A privát és üzleti profilok szerepe, felelősség a privát profilban is

A közösségi média világában gyakran van szükség különbséget tenni a privát és az üzleti profilok között, de fontos megjegyezni, hogy a privát profilokon való viselkedésed is befolyásolhatja az üzleti márkád.

1. A privát profil is tükrözze a profizmust: Bár a privát profilod személyesebb és kevésbé formális lehet, mégis tükröznie kell azokat az értékeket és profizmust, amelyeket az üzleti márkád képvisel. Emlékezz arra, hogy a modern közösségi média korában gyakran nincs éles határ az üzleti és a privát élet között.

2. Kerüld az ellentmondásos témákat: Akár privát, akár üzleti profilról van szó, kerüld a fent említett, széles körben vitát kiváltható vagy megosztó témák közzétételét. A privát profilodban megosztott tartalom is gyorsan publikussá válhat, ami negatívan befolyásolhatja énmárkádat.

3. Felelősségvállalás: Vállald a felelősséget mindazért, amit a privát profilodon megosztasz. Gondolj arra, hogy az ottani tartalom is befolyásolhatja üzleti kapcsolataidat és márkaképedet.

4. Biztonsági beállítások: Használd ki a közösségi média platformok által kínált adatvédelmi beállításokat a privát profilod védelme érdekében. Így segíthetsz abban, hogy a személyes tartalmak ne váljanak könnyen hozzáférhetővé a nagyközönség számára.


Reméljük, hogy ezeket a tippeket követve úgy maximalizálhatod a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, hogy közben elkerülöd a potenciális buktatókat.

Ha szeretnéd elkerülni a kockázatokat és profi közösségi média tartalomra van szükséged, akkor fordolj hozzánk bizalommal, szívesen elkészítjük közösségi média stratégiád és segítünk értékes tartalmak megjelentetésében.

Vedd fel velünk a kapcsolatot és kérj ingyenes konzultációt.

#márkaépítés | #márkaismertség | #márkaismertség növelése | #branding | | #énmárka | #szakértői márka | #közösségi média kommunikáció | #megosztó témák

Kapcsolódó bejegyzések:

7 módszer, amivel növelheted márkád ismertségét (2023.03.01.)

Miben lehet segítségedre egy digitális marketing ügynökség? (2022.02.11.)

7 előny, amit biztosan elbuksz, ha nincs közösségi média stratégiád (2021.05.29.)

Digitális marketing kisvállalatoknak (2021.02.14.)

Hogyan készíts közösségi média marketing tervet? (2021.01.02.)