Mit jelent a PPC marketing? Kinek, milyen eredményeket hozhat?

2023.05.24

Biztosan hallottad, vagy olvastad már a PPC (Pay-Per-Click) marketing kifejezést, de ha pontosan nem tudod, hogy mit jelent, vagy még nem volt időd elmélyülni ebben a digitális marketing stratégiában, akkor most részletesen megmutatjuk a PPC marketing előnyeit és alkalmazási lehetőségeit, sőt ha ezek után úgy érzed, hogy a PPC hirdetéseket érdemes lenne alkalmaznod a vállalkozásodban, akkor digitális marketing ügynökségünk készséggel segít benne. Lássuk akkor az alapokat...

A PPC marketing egy olyan digitális marketing stratégia, amelyben a hirdetők a megjelenő reklámjaikért csak akkor fizetnek, ha valaki valóban rákattint a hirdetésre. A PPC rendszer általában online reklámplatformokban vagy keresőmotorokban, például a Google Ads-ben vagy a Bing Ads-ben található.

A PPC hirdetések többféle formában jelenhetnek meg, beleértve a keresési hirdetéseket, display hirdetéseket, szponzorált linkeket és más típusú digitális hirdetéseket. A keresési hirdetések esetében a hirdetők a releváns kulcsszavakra licitálnak, és amikor valaki ezeket a kulcsszavakat a keresőbe beírja, a hirdetésük megjelenik a találati lista tetején, oldalán vagy alján lévő szponzorált találatok között. Ha valaki rákattint a hirdetésre, csak akkor kell a hirdetőnek fizetnie a hirdetési csatorna számára.

A PPC marketing előnye, hogy a hirdetők pontosan meghatározhatják, hogy napi szinten mennyit szeretnének költeni a hirdetésekre, és mérhetik a hirdetések hatékonyságát.

Mennyit érdemes havi szinten PPC hirdetésre költeni?

Sokszor kapjuk meg ezt a kérdést, amire nem lehet egzakt választ adni. Ügynökségünknél a havi 30.000 Ft-os hirdetési költségtől egészen a 8,5 millió Ft/hó költési keretig vannak ügyfelek, de az általunk kezelt több, mint 50 Google Ads fiókban a megbízóink átlagosan kb. 350-450 ezer Ft-ot költenek el PPC hirdetésekre havi szinten.

Lásd egy webshopot üzemeltető ügyfelünk ez év január-május tört havi PPC hirdetési eredményeit:

Jól látható, hogy kb. 1 millió Ft-ot (+ÁFA) költünk el számára Google PPC hirdetésekre, melyből havi szinten bruttó 14,8 millió Ft e-kereskedelmi forgalmat (bevételt/eladást) realizál. (Április-május hónapokban már 16 millió Ft!)

Egy kisebbb költségvetéssel rendelkező webshopot üzemeltető ügyfelünk azonos időszakban mért PPC hirdetési eredményei:

Ebben az esetben a havi költés kb. 120.000 Ft (+ÁFA) / hó, viszont a realizált bruttó e-kereskedelmi bevétel caknem havi 4,8 millió Ft!

Kiknek ajánljuk a PPC marketing eszközök használatát?

A PPC marketing népszerű eszköz lehet olyan cégek számára, melyek a weboldaluk vagy webshopjuk forgalmát releváns érdeklődésű látogatókkal szeretnék növelni, és ebből márkaismertségük, illetve az eladások vagy megrendelések számának növekedését várják. Lássunk néhány példát, hogy különböző vállalkozási ágazatban milyen célokra lehet használni:

  1. Online kiskereskedők, webáruházak: Az e-kereskedők legfontosabb feladata, hogy folyamatosan növeljék az online láthatóságukat és a látogatóik számát, ebből pedig a lehető legtöbb profitot realizálják. A PPC kampányok lehetővé teszik, hogy a releváns keresésekkel összefüggő kulcsszavakra és keresőkifejezésekre hirdessenek, és megjelenítsék termékeiket a keresőmotorok találati listáin.
  2. Szolgáltató vállalkozások: Például fogászatok, éttermek, szállodák, fodrászok, autószervizek, wellness központok vagy egyéb helyi szolgáltatók számára szintén fontos lehet az ügyfélkörük bővítése és a helyi lakóközösségben való jelenlétük erősítése. Helyspecifikus kulcsszavakra vagy helymeghatározás (pl. településnév, irányítószám, régió, vagy egy meghatározott helytől számított távolság) alapján célzott kampányokkal elérhetik a potenciális ügyfeleiket.
  3. B2B (business-to-business) vállalkozások: Az üzleti piacra szolgáltatásokat vagy termékeket kínáló vállalkozásoknak a PPC marketing segíthet a potenciális ügyfelek elérése és az értékesítési lehetőségek generálása terén. Célcsoport-specifikus kulcsszavakra vagy iparági kifejezésekre licitálva célzott hirdetéseket hozhatnak létre, melyekkel bemutathatják szolgáltatásaikat vagy termékeiket leendő partnereiknek.
  4. Versenyszektorokban működő vállalkozások: Ha egy piaci szegmensben erős a verseny, vagy új szereplőként szeretne valaki megjelenni, akkor a PPC marketing lehetővé teszi, hogy kiemelkedjenek a tömegből, és célzottan hirdessék termékeiket vagy szolgáltatásaikat, akár a már régebb óta a szektorban jelenlévőket is megelőzve. A versenytársaknál eredményesebb és hatékonyabb kampányokkal könnyen és akár rövid időn belül is elérhetőek a potenciális ügyfelek és ezáltal rövidül a márkaépítés, a bevezetési időszak.
  5. Non-profit vállalkozások: A jótékonysági szervezetek, egyesületek, oktatási intézmények, alapítványok vagy akár közigazgatási szervek (pl. önkormányzat) számára is kiváló lehetőséget biztosít a PPC marketing, hisz ezáltal elérhetőek a szervezet profilja és eseményei iránt érdeklődők. (Pl. egy állatmenhely könnyen eléri a leendő adományozókat, vagy egy sporegyesület az adott sportág iránt érdeklődő leendő tagjait és versenyzőit.)

Fontos megjegyezni, hogy minden vállalkozás esetében eltérő lehet a PPC marketing hatékonysága, mely függ a kiválasztott céloktól, a célcsoporttól, az iparágtól, a versenytől, az elkölteni szánt hirdetési költségkerettől, a kampányok strukturáltságától és optimalizálási beállításaitól, a céloldal minőségétől, illetve más tényezőktől.

A kampányok részletes elemzése és optimalizálása segítségével a hirdetők javíthatják a hirdetéseik eredményességét, és jobban kihasználhatják a költéseiket. Ezeket a feladatokat vagy maga a hirdetési fiók tulajdonosa (illetve annak valamelyik családtagja / kollégája), vagy jobb esetben egy szabadúszó PPC marketing specialista, esetleg még jobb esetben egy nagyobb tapasztalattal és megfelelő referenciákkal rendelkező digitális marketing ügynökség végzi. 

Ha szeretnéd növelni márkád ismertségét, weboldalad vagy webshopod forgalmát, megrendelőid és vásárlóid számát, akkor jó szívvel ajánljuk a PPC hirdetések alkalmazását. Ha nem szeretnél kísérletezni, jó sok tanulópénzt kifizetni a keresőket üzemeltető cégek számára, vagy eleged van már a hitegetésekből és ígérgetésekből, az elégtelen konverziókból, akkor keress meg bennünket egy ingyenes konzultációra, ahol szívesen adunk tanácsot arra vonatkozóan, hogy miként érné meg számodra a PPC marketing hatékony alkalmazása.