Az Instagram 5 kihagyhatatlan előnye

2022.01.28

Ha van egy terméked vagy szolgáltatásod, amit el akarsz adni a piacon, biztosan van számos kiaknázatlan hirdetési lehetőséged, amivel még csak szemezel, vagy lehet, hogy nem is tudsz róla. Talán az egyik ilyen online hirdetési csatorna az Instagram, mely számos előnyt kínál. Ezekből válogattunk most 5-öt.

A hivatalos statisztikák szerint Magyarországon 2021-ben az Instagramnak 2.593.000 felhasználója volt. Fontos azzal az információval is tisztában lenni, hogy ez az adat az aktív felhasználók száma, azaz a gyakorlatban ennyien legalább egyszer bejelentkeznek havi szinten az Instagram fiókjukba. Szerinted az ügyfeleid, vagy leendő ügyfeleid közöttük vannak? Könnyen lehet!

Szakmailag fontos adat, hogy az Instagramon jelenleg a 18-24 éves korcsoport a legnépesebb, a maga 860 ezer felhasználójával, de szorosan utánuk következik a 25-34 év közötti korosztály. Így amennyiben a célközönségünk ebbe a korcsoportba esik, nem is kérdés, hogy érdemes aktívan részt venni ezen a platformon!

Mi a 'Vantgard Digital marketing ügynökségnél nagy hangsúlyt fektetünk Ügyfeleink közösségi média menedzselésére, hisz viszonylag alacsony költségvetéssel - és jó tartalommarketinggel -, számtalan célcsoportba illő embert el tudunk érni, és meg tudjuk ismertetni velük az adott terméket vagy szolgáltatást. Amennyiben szeretnéd, hogy a Te márkádnak is legyen gazdája, aki az Instagram oldalon kommunikál, megismertet emberekkel és népszerűsíti a márkád, akkor a 'Vantgard Digital marketing ügynökség áll a rendelkezésedre!

De vajon mi a legnagyobb előnye ennek a platformnak, miért válaszd Te is az Instagramot? Íme 5 kihagyhatatlan előny:

  1. Branding: Ha egy potenciális Ügyfél az Instagram oldaladra téved, akkor a legelső 9 képet fogja észrevenni és abból a 9 fotóból (vagy videóból) dől el, hogy felkeltetted az érdeklődését vagy sem, megértette-e, hogy mivel foglalkozol és mit kínálsz számára, akar-e kapcsolódni hozzád és vásárolni vagy sem. Ahogy a közösségi oldalak többsége, így az Instagram is kiemelt szerepet játszik a branding és a pozicionálás terén. A következetesség és az egységes kommunikáció erősíti a megjegyezhetőséget, bizalmat és márkát épít. Érdemes ezt profi szakemberekre bízni. A 'Vantgard Digital-nál jó helyen jársz!
  2. Aktív, kétoldalú kommunikáció: Ezen a platformon nagyszerűen lehet tartani a kapcsolatot az Ügyfelekkel és/vagy Vásárlókkal. Az Instagram sztorikon és bejegyzéseken keresztül a követők és látogatók kérdezhetnek, kommentelhetnek, illetve kifejezhetik véleményüket és gondolatukat akár a termékedről vagy szolgáltatásodról. Kérdéseket tehetsz fel Te is nekik, irányíthatod a kommunikációt, miközben szabad teret adhatsz a közösségednek, hogy ők is megszólaljanak. Remek választás, a bizalom, a közösség és a lojalitás építéséhez, a remarketinghez!
  3. Forgalomterelés: Ha profin építed az Instagram oldalad, nagy számban lehet releváns érdeklődőkből álló forgalmat terelni a weboldaladra vagy webshopodba. Ha viszont az alapok nincsenek a helyére rakva, nincs weboldalad vagy felépítése nem megfelelő a céljaidhoz, a konverziók létrehozásához, akkor bármennyire is fantasztikus az Instagram oldalad, azzal nem mész sokra. Ha célod, hogy a weboldaladra terelődjenek az emberek és időpontot kérjenek, felhívjanak, feliratkozzanak a hírleveledre, letöltsék az ebook-od, online vásároljanak vagy meglátogassanak az üzletedben, akkor legyen ennek megfelelően kialakított weboldalad! Ha ez jelenleg nem áll a rendelkezésedre, akkor pótold minél gyorsabban, mert addig csak égetni fogod a pénzed az Instagramon, ahelyett, hogy pénzt termelne Neked. - Ha nem tudod, hogy weboldalad megfelel-e a fenti elvárásoknak, kérj ingyenes weboldal elemzést tőlünk, vagy fordulj hozzánk bizalommal megfelelően teljesítő weboldal, landing oldal vagy webshop létrehozása kapcsán, szívesen segítünk weboldal tervezés és fejlesztés téren is.
  4. Érzelmi elköteleződés: A neuromarketing azt mutatja, hogy a márkák értékelésénél a fogyasztók 95%-a elsősorban érzelmi alapon dönt, nem pedig a tényszerű információk ismeretében. Így nem feltétlen célszerű folyamatosan az emberek "agyához beszélni" és a termékelőnyöket súlykolni, sokkal kifizetődőbb a tudatalattira, az érzelmekre hatni, hogy láthatóvá és emlékezetessé váljunk. Ahhoz, hogy elkötelezett követőket szerezz az Instagramon, első lépésként növelned kell a célcsoportodba tartozók elérését, majd a velük történő interakciók számát, vagyis az "engagement"-ed. Ez azt jelenti, hogy minél több emberhez el kell, hogy jussanak a bejegyzéseid és ők erre valamilyen módon reagáljanak. Az Instagram célja, hogy a közösség számára meglepő, figyelemfelkeltő, érdekes vagy hasznos tartalmak legyenek a platformján, ezért azokat a posztjaidat fogja értékelni, amelyek megmozgatják a közösségedet. Ezek fogják növelni az engagement-ed, vagyis az érdeklődőid számát, emlékezetességed, meggyőző képességed és fogyasztóid érzelmi elköteleződését. Számos kutatás megerősítette már a látvány érzelmi erejét, így valójában az Instagramra feltöltött képek és videók érzelmi reakciókat váltanak ki, melyek növelhetik az átadott információk iránti bizalmat és hitet.
  5. Story telling: A legtöbb márka itt vérzik el, amikor maradéktalanul ki akarja használni a közösségi média erejét és érzelemvezérelt tartalmat próbálnak készíteni, ugyanis nehéz izzadtságszagtól mentes, erőltetés nélküli, kreatív és hihető történeteket készíteni. Ha nem tudjuk spontán és érdekes módon közvetíteni a velünk, cégünkkel, termékeinkkel vagy partnereinkkel történteket, akkor kudarcot vallunk ezen a téren, közösségünk nem fog megbízni bennünk, veszélyeztetjük hitelességünket, sőt fogyasztóink azt gondolhatják, hogy manipulálni akarjuk őket. Az Instagram Story kiváló lehetőséget nyújt a potenciális fogyasztóink érdeklődésének felkeltésére, értékrendünk, gondolataink, álláspontjaink, termékeink és szolgáltatásaink vizuális tartalmakkal történő bemutatására és emlékezetessé tételére. Ha érdekes és hiteles a történetünk, akkor bizony az emberek követni fognak és interakcióba lépnek velünk: kérdeznek, kommentelnek, szavaznak és persze vásárolnak. Kétség nélkül kijelenthetjük, hogy a jól működtetett story telling az egekbe emelheti a Te népszerűséged is, ami hatására az eladási számaid is hihetetlenül megnőhetnek. - A Stories Highlights funkció segítségével elmentett történeteid pedig 24 óra után is elérhetőek lesznek, sőt a profilod bemutatkozás része alá tematikus csoportokba gyűjtheted korábbi kiemelt történeteid.

Ha kedvet kaptál az Instagram előnyeinek kiaknázására és belekezdesz a posztolásba, vagy profi marketinges csapatra bízod, ne várj azonnali csodát. Csak akkor fog működni, ha tudatosan, következetesen és kitartóan foglalkozunk vele. Így akár 2-3 hónap is kevés lehet azonnali következtetéseket levonni. A titok az, hogy csinálni és csinálni kell. Kitűzni a célt, megtervezni a hozzá tartó utat, dolgozni rajta, mérni az eredményeket, a megfelelő következtetéseket levonni és ha kell módosítani az előzőkön.

Dolgozz velünk és közösen sikerre vihetjük a vállalkozásod! Ha pedig túl sok volt az információ, kérd tőlünk a cégedre szabott marketing tanácsadás szolgáltatásunkat, így minden egyedi kérdésedre választ adunk!