A Facebook még mindig egy fontos promóciós felület, te kihasználod a lehetőségét?
A közösségi hálózatok összekapcsolják az embereket. A
felhasználók könnyedén beszélgetést kezdeményezhetnek egymás között, véleményeket
írhatnak egy-egy termék vagy szolgáltatás kipróbálása után, vagy ajánlhatják
azokat első kézből. A megbízható
ajánlásoknak pedig erőteljesebb hatásuk van, mint bármi másnak.
A jó vélemények és ismerősi ajánlások után a legtöbb ember jó eséllyel felkeresi a márka közösségi oldalát, utánaolvas a weboldalán és ismerkedik a lehetőségekkel mielőtt vásárol az adott cégtől.
Tanácsadásaink során minden partnerünknek elmondjuk, hogy az ügyfelek vásárlását általában megelőzi 3 egyszerű lépés, ha épp nem egy impulzív, ad-hoc vásárlásról van szó:
1. Megismer - 2. Megkedvel - 3. Bízik benned - 4. Vásárol
A folyamat kiépítése okán nem elhanyagolható a Facebook és egyéb közösségi oldalaink rendszeres karbantartása.
Egy jól kialakított, következetes Facebook kommunikáció aranyat ér. Akár a régi Ügyfeleinket szeretnénk megtartani, akár új Ügyfeleket szeretnénk bevonzani, legyünk jelen a Facebook-on. A kihalt és régen kezelt Facebook oldal többet árt, mint használ, így ha nincs rendszeres és érdekes tartalom (pezsgés) a közösségi oldaladon, akkor a célpiacod nem fog komolyan venni, könnyen elvesztheted a hitelességed.
Éppen ezért fontos, hogy a vevőid vagy a leendő vevőid lássanak, találkozzanak a tartalmaiddal, hirdetéseiddel és érezzék, hogy jelen vagy és törődsz az Ügyfeleiddel. Ezáltal azonosulni tudnak az értékrendeddel, megkedvelhetnek és bizalmat szavazhatnak a vállalkozásodnak, ami sikerre vezethet.
A Facebook és alapvetően a közösségi oldalak egyik nagy előnye, hogy - ellenben a hagyományos tömegkommunikációs csatornákkal - a kommunikáció nem egyirányú, hanem épp ellenkezőleg: kétirányú, azaz alkalmas a párbeszédre. Az emberek akár egy-két kattintással üzenetet küldhetnek, kérdezhetnek, időpontot kérhetnek, értékelhetnek, vagy akár önálló tartalmakkal egészíthetik ki a feléjük küldött üzeneteket. A Facebook által az emberek és a márkák közötti interakciók gyorsan létrejöhetnek, az információk könnyebben áramolhatnak, így a szimpátia és a bizalom hamarabb kialakulhat, a vásárlási döntések gyorsabban megalapozódhatnak.
Nem kérdés viszont, hogy az óriási reklámzajban egyre nehezebb kitűnni a tömegből. Az emberek figyelméért megy a verseny, arról nem is beszélve, hogy az organikus elérések az elmúlt években jelentősen visszaestek. De mégis mik azok a sarkalatos pontok, amikkel közelebb kerülhetünk a jövendő Ügyfeleinkhez?
1. Fontos megtalálni azt a kommunikációs stílust és üzenetet, ami valóban téged vagy a márkádat jellemez. Egy szóval a hitelesség. 2022-ben már a hagyományos sales-üzenetek ideje lejárt, tűnj ki azzal, hogy autentikus vagy és értéket teremtesz.
2. A hatékony Facebook kommunikáció másik összetevője, hogy találd meg pontosan a saját célközönséged. Így tudni fogod, hogy mi az a téma, ami érdekli a célközönségedet, hogyan szólítsd meg őket és milyen szokásaik vagy problémáik vannak, amire a te vállalkozásod lehet a megoldás.
3. Legyél kreatív! A kreatív és látványos tartalomgyártás ideje élénkebb, mint valaha. Gondolkozz a berögzült korlátokon kívül és merj formabontó lenni, amire az Ügyfeleid felfigyelhetnek.
4. Legyél rendszeres! Nem elhanyagolható, hogy a rendszeres Facebook kommunikációval nem csupán a közösségünket tudjuk aktívan informálni és szórakoztatni, de hatékonyan tudjuk erősíteni a weboldalunk látogatottságát vagy webshopunk forgalmát is. Az átmutató linket segítségével a közösségi médiába befektetett energiáink megtérülése kézzelfoghatóvá és jövedelmezővé válhatnak.
A fent leírtak mellett még számos fontos tényező van, amire oda kell figyelni, hogy a Facebook valóban a vállalkozásunk sikerességét és bővülését eredményezze. Ha még nincs közösségi média stratégiád, vagy úgy érzed, hogy elakadtál, időhiányban inkább kiszerveznéd Facebook kommunikációd egy profi hozzáértő csapathoz, akkor keress fel minket bizalommal.
Nálunk egy teljes szakértői csapatot kapsz egy főállású marketing asszisztens havi bérköltségének feléért. Kérj ajánlatot tőlünk még ma!
Kapcsolódó bejegyzések:
Az Instagram 5 kihagyhatatlan előnye (2022.01.28.)
7 előny, amit biztosan elbuksz, ha nincs közösségi média stratégiád (2021.05.29.)
Digitális marketing kisvállalatoknak (2021.02.14.)