A 10 legnépszerűbb ingyenes kulcsszó kutató eszköz
A kulcsszó kutatás a keresőoptimalizálás (SEO) és a kattintás alapú kereső hirdetések (PPC) alapvető és egyik legfontosabb lépése, mely jelentős időráfordítással jár. Most bemutatunk 10 ingyen alkalmazható eszközt, ami megkönnyítheti és meggyorsíthatja kulcsszó stratégiánk kialakítását.
A weboldalakon használt szöveg létfontosságú ahhoz, hogy eljuttasd az olvasóidhoz az ajánlataid és bemutasd a termékeid vagy szolgáltatásaid. Emellett az oldal szövege segít a keresőmotorok számára, hogy megállapítsák, miről szól az oldalad a keresés relevanciája szempontjából.
A kulcsszó kutatás az a módszer, ahogyan a weboldalak tulajdonosai vagy a SEO szakemberek stratégiailag elemzik a legnépszerűbb keresési kifejezéseket, majd beépítik azokat az oldalak tartalmába vagy a kereső hirdetések szövegeibe, hogy azok megjelenjenek a keresőmotorok találati oldalainak tetején.
Számos 100%-ban ingyenes kulcsszó kutató eszköz áll a rendelkezésünkre, amelyek könnyen használhatóak és segítségükkel összegyűjthetjük a szükséges információkat. Ezek közül most az alábbi 10-et ajánljuk a figyelmedbe:
1. Google Trends
(https://trends.google.com/trends/?geo=HU)
A Google Trends segíthet a kulcsszavak viszonylagos minőségének, egymáshoz viszonyított keresési intenzitásának megtekintésében, és értékes információkat nyújthat a regionálisan előforduló változókról is.
2. Google Ads kulcsszó tervező
(https://ads.google.com/intl/hu_HU/home/)
A megfelelő kulcsszavak révén a hirdetés a megfelelő ügyfeleknél jeleníthető meg, a Google Ads kulcsszó tervező pedig ebben nyújt elsődleges segítséget. A kulcsszó tervezőt használhatjuk azonban weboldalunk szövegezéséhez is, hisz alkalmazása lehetővé teszi, hogy a termékeinkhez vagy szolgáltatásainkhoz leginkább kapcsolódó szavaktól és kifejezésektől teljesen eltérő, de releváns kulcsszavakat is találjunk. Kideríthetjük továbbá, hogy a felhasználók milyen gyakran keresnek rá bizonyos szavakra, és hogyan változnak ezek a keresések az idő múlásával. Ily módon a kulcsszólistát leszűkíthetjük azokra, amelyekre valós aktív keresések történnek.
Használata teljesen ingyenes, azonban kell pár kört futni előtte ahhoz, hogy hozzáférhessünk az alkalmazáshoz úgy, hogy közben nem indítunk GoogleAds kampányt.
3. Keyword Generator
(https://ahrefs.com/keyword-generator/)
A Keyword Generator (kulcsszó generátor) 170 országban elérhető és 100 kulcsszót, illetve kifejezést keres bármely kezdő kulcsszóra. Például, ha magára a "keresőoptimalizálás" kifejezésre vagyunk kíváncsiak, 100 olyan kulcsszót kapunk, amelyek tartalmazzák a kifejezést a hozzávetőleges havi keresési mennyiséggel. Minden lista első 10 kulcsszavához kapunk egy nehézséget értékelő pontszámot (KD - Keyword Difficulty), mely 0 és 100 között értékeli a kulcsszó becsült rangsorolási problémáját.
4. Keyword Sheeter
A Keyword Sheeter ingyenes kulcsszó kutató szolgáltatásával a megadott kulcsszavainkhoz kapcsolódóan több ezer javaslatot kérhetünk le a Google-tól, ráadásul egy kattintással ingyenesen kiexportálhatjuk a találati eredményeket egy CSV fájlba. Figyelemre méltó szolgáltatás még a pozitív és negatív szűrők megadásának lehetősége, melyekkel tovább lehet finomítani a találati eredményeket.
5. Keyword Tool Dominator
(https://www.keywordtooldominator.com/)
Ez egy ingyenes kulcsszó kutató és kulcsszó generátor eszköz, mely olyan hatalmas platformokhoz nyújt segítséget, mint az Amazon, a Bing, az eBay, az Etsy, a Google, a YouTube és a Walmart. Minden eszközön külön-külön és országonként is lehet vizsgálni a legkeresettebb kulcsszavakat, ám sajnos Magyarország még nem található a jelenleg felkínált 54 ország között, így főként külföldi kampányok vagy idegen nyelvű oldalak esetén ajánljuk.
6. Soovle
Ha a Google keresőn kívül más platformokon is gondolkodsz, akkor a Soovle elkészítheti a Yahoo, a Wikipedia, az Amazon, az Answers, a Bing, a Google és a YouTube legkeresettebb kulcsszavainak gyors listáját.
7. YouTube automatikus kiegészítés
(https://youautocompleteme.io/youtube/)
A YouTube-on történő kereséskor automatikus kiegészítést kínál a videó csatorna, amelyek kapcsolódhatnak a felhasználók által keresett kifejezésekhez. Ez a kulcsszó kutató minden megadott kulcsszóhoz ABC sorrendben megjeleníti a releváns kifejezéseket, melyeket CSV fájlban le lehet tölteni egy kattintással.
8. Side-by-Side SEO összehasonlító eszköz
(https://www.internetmarketingninjas.com/seo-tools/seo-compare/)
Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy összehasonlíthassunk akár több weboldalhoz tartozó URL-ek alapján az oldalak keresőoptimalizálási paramétereit, információkat gyűjtsünk a webhelyek meta adatairól, kulcsszavaikról és előfordulási százalékukról, fejléc (head) szövegeikről, belső- és külső linkekről, stb.
Ha az optimalizálni akart oldalhoz képest a többi webhely szisztematikusan magasabb értékeket foglalnak el a legnépszerűbb kifejezések esetén, akkor gyorsan megismerhetjük a versenytárs oldalak kulcsszavazásának módját, és látni fogjuk, hogy mit kell javítanunk a saját oldalunkon.
9. Ubersuggest
(https://neilpatel.com/ubersuggest/)
Kulcsszó kutatásra és tartalomellenőrzésre is használható eszköz, mely nem csak a releváns kapcsolódó kulcsszavakat és kifejezéseket listázza ki, de megmutatja azok CPC árát (kattintási ár), optimalizálási nehézségüket, illetve egyéb hasznos kapcsolódó információkat is.
10. WordStream
(https://www.wordstream.com/keywords?camplink=mainfooter)
A WordStream Google-ra optimalizált ingyenes kulcsszó kutatójában lehetőségünk van az ország mellett iparágra is szűkíteni a keresésünket, azonban a Location választásnál Magyarország (Hungary) esetében nem feltétlenül ajánlott, mert sokszor nem ad eredményt, míg az összes kategóriában azonnal listázásra kerülnek a kulcsszavak és a hozzájuk tartozó minősítő paraméterek.
+1. Tipp: Marketing Miner
(https://www.marketingminer.com/hu/features/keyword-research)
Tudd meg, hogy milyen kérdéseket tesznek fel az emberek a piaci szegmensedben, keress a lekérdezésedhez hasonló kulcsszavakat, és elemezd a kulcsfontosságú SEO mérőszámokat (keresési mennyiség, kulcsszó versenyképessége, CPC, trendek, SERP funkciók és így tovább), hogy ne csak találgass, hanem eredményeket is láthass.
Következtetés:
Ha még kezdő vagy a SEO szakmában, vagy csak saját weboldalad és hirdetéseid optimalizálgatod, akkor jól jöhetnek az ingyenes kulcsszó kutató és kulcsszó generátor alkalmazások, azonban ha lépést szeretnél tartani a versenytársaiddal, vagy a lehető legjobb módon optimalizált hirdetési szövegeket szeretnél írni, akkor szükséged lesz profi fizetős kulcsszó kutatási eszközökre vagy egy digitális marketing ügynökségre.
Reméljük, hogy ez a 10+1-es ajánlás segít megtalálni a legjobb kulcsszavaid és kifejezéseid, illetve segít hatékony tartalmi és marketing kampányok kidolgozásában.
Ha további hasznos és érdekes információkat szeretnél a kulcsszókutatásról, akkor íme, itt van 20 kérdés a kulcsszókutatásról - pl. hogy miért érdemes SEO szakértőre bízni a kulcsszókutatást.
Kapcsolódó bejegyzések:
A kulcsszókutatás ABC-je – 2. rész (2022.06.06.)
A kulcsszókutatás ABC-je - 1. rész (2022.01.29.)
7 ok, amiért érdemes a 'Vantgard Digital ügynökséget választanod (2021.12.14.)
7 előny, amit biztosan elbuksz, ha nincs közösségi média stratégiád (2021.05.29.)
Hatékony SEO eszközök 2021-ben (2021.01.05.)