10 tipp a hatékony e-mail marketinghez
Bárki, bármit állít, az e-mail marketing még mindig az egyik legeredményesebb és legköltséghatékonyabb módszer a vállalkozások számára, hogy kapcsolatot tartsanak régi vásárlóikkal, növeljék új ügyfeleik számát, forgalmukat, és ezzel értékesítési bevételeiket. Alábbi cikkünkben összeállítottunk 10 tippet, ami segítséget adhat a hatékony e-mail marketinghez...
Tipp 1: E-mail listád tagjait úgy válogasd össze, hogy feliratkozásuk oka releváns legyen, valódi, vásárlóerővel rendelkező érdeklődők legyenek;
Tipp 2: Egy profi hírlevél lista szűrési paraméterek alapján szegmentálható. Nem árt ha tudsz és nyilvántartasz pár jellemzőt a listádra feliratkozókról, hogy üzeneteiddel azt a célcsoportot tudd megszólítani, akiket a leginkább érdekelhet. Senki sem szeret SPAM jellegű, nem az érdeklődési körébe tartozó üzeneteket kapni!
Tipp 3: Ha eddig csak alkalmanként (amikor eszedbe jutott vagy időt tudtál rá szakítani), véletlenszerűen küldtél hírlevelet, gondold át annak ütemezését, akár automatizálási lehetőségeit. Ehhez nem árt ha rendelkezésedre áll egy jó e-mailező szoftver. Rengeteg ilyen található a neten, melyekből létezik akár ingyenes verzió is;
Tipp 4: Hírleveleid tartalma legyen érdekes és értékes! Az emberek nem szeretnek reklámokat olvasni, annál inkább szeretnek ötleteket, tapasztalatokat, egyedi, személyre szabott ajánlatokat kapni. El kell érned, hogy levelezőlistád tagjai várják a rendszeresen érkező, személyes üzeneteid;
Tipp 5: Használd a tárgy mezőt figyelemfelkeltésre, mindig utaljon hírleveled, vagy az ahhoz csatolt fájl tartalmára;
Tipp 6: A hatékony hírlevél küldéshez használj hírlevél sablont. Egy jó sablon egyben figyelemkeltő és átlátható is. Kerüld az unalmas folyó szöveget, de a csicsás, színes és folyamatosan használt nagy, kalapos betűket is. A sablonok segítenek egyensúlyban maradni;
Tipp 7: Hírleveleid tartalmán és ütemezésén kívül legalább olyan fontos az eredmények (pl. megnyitás / átkattintás / vásárlás / leiratkozás / törlés, stb.), a felhasználói reakciók mérése is. Ebben segítségedre lehet a Google Analytics is. Ne felejtsd el a hírlevélben lévő linkeket paraméterekkel ellátni, hogy követni tudd eredményességüket;
Tipp 8: Ha már a linkeknél tartunk, használj a tartalomban aktivizáló szófordulatokat (Call To Action gombokat) és a weboldaladra mutató hivatkozásokat = terelj célzott forgalmat a weboldaladra;
Tipp 9: Fontos továbbá, hogy a személyes adatok kezelésénél különös tekintettel figyelj oda az aktuális adatvédelmi (GDPR) szabályok betartására. Súlyos bűntetéseket lehet kapni az engedély nélküli, szabálytalan adatkezelés miatt!
Tipp 10: Mielőtt kiküldöd e-mail listádra a leveled, mindig olvasd át 3x, javítsd ki az esetleges helyesírási és formázási hibákat, teszteld le a linkeket, a képek megjelenését, a csatolt fájlokat, stb. Ne feledd, a hírleveled (is) Téged minősít, munkád és hozzáállásod színvonalát tükrözi!
===============
Ha úgy érzed, hogy nincs ötleted, kapacitásod, esetleg szakértelmed a hatékony hírlevelezéshez, fordulj hozzánk bizalommal és segítünk.
Kapcsolódó bejegyzések:
7 előny, amit biztosan elbuksz, ha nincs közösségi média stratégiád (2021.05.29.)
Mobilbarát weboldalak: kattintható telefonszám és e-mail cím (2021.05.22.)
Digitális marketing kisvállalatoknak (2021.02.14.)
52 tuti marketing tipp (2020.12.30.)